Kommentarer Ny kommentar

Allmänt

Är ljuset ute en bromskloss?

2017-04-21 16:47 | Anmäl

Visst är det så som du säger Erik Rune! Det är skrivkramp det handlar om, helt rätt. Men visst kliar det oxå då man vill mer än vad man förmår.

2017-04-20 21:01 | Anmäl

Kanske menar Mikael att han inte kan få utlopp för sin skrivklåda på grund av alla distraherande element.

2017-04-20 19:18 | Anmäl

Betyder inte ordet "skrivklåda" att man skriver och skriver och inte kan låta bli? Handlar tråden inte snarare om "skrivkramp"?

2017-04-20 15:16 | Anmäl

(Hej, POA)

2017-04-20 05:58 | Anmäl

Jag är lite tvärtom. Tar gärna datorn till en öde strand och sitter i skugga för att se skärmen och skriver. dock inga böcker...

2017-04-19 21:28 | Anmäl

Jag ser gärna på tv och lyssnar på webbradio samtidigt som jag skriver.
Fast tugga tuggummi - nej, där går nog gränsen ...

2017-04-19 20:37 | Anmäl

Håller med herrarna. Man får sitta uppe sent in på nätterna om man ska få den skrivro som man kan få vintertid.

2017-04-19 17:15 | Anmäl

Tack för ditt svar Penazza!
Jag tror vi är lika där, jag klarar inte heller av för mycket utifrån. Det blir för trångt i porten om man säger så.....

2017-04-19 16:13 | Anmäl

Hear hear! Tycker samma. Kan inte koncetrere mig när det är för mycket ljus och ljud ute som våren och sommar. Höst och vinter are perfect for writing. Då kan jag skriva bättre. Min Bethie säger det beror på att min hjärna har svårt att ta in för mycke intryck. ADD :-)

2017-04-18 17:07 | Anmäl

Finns det någon bra salva mot skrivklåda?
Om någon av er har en sådan så tala gärna om var den inhandlas.
Är den extremt dyr så skiter jag i det och köper den ändå.
Just nu står allt still. Och det kliar som fan!
Detta stirrande in i ett vitt ark på datorn är frustrerande. Koltrasten sjunger utanför fönstret vilket är underbart och solen lyser in på mitt bord i skrivlyan och rummet fylls av ljus.
Men inget händer.Ingenting.
Vill hellre sätta mig på balkongen med ett glas rött och vara som en vanlig människa och slippa våndan i att producera.
Men visst är det väl skönt och somna med insikten i att den sista meningen eller kanske endast den sista ordet ändå blev bra.
Men icke!
Jag älskar sol, vår och sommar men jag är nog ändå en person som hittar inspirationen och kreativiteten när hösten kommer med mörker, regn och blåst.
Hur känner ni andra?

Kommentarer Skrivblock

Skriv en kommentar

Det blir mycket roligare som medlem. Det kostar inget och går på ett kick.

• Lägg till favoriter och bokmärken

• Rösta och kommentera

• Diskutera och dela skrivtips i forumet!

Registrera dig
banner_mindre

Visste du att...

...Arnljot Eggen har sagt: "Man måste skriva en hel del för att förstå vad man inte ska skriva."

Boktipset

• 1 ♥
  • 2 ♥
  • 3 ♥
  • 4 ♥
  • 5 ♥

Bakom gardinen

"Novellen finns bara med några rader då den ska publiceras som e-novell på ensidatill.se Hon sku…"

Kapitel 1 Förlag AB  |  Söder Mälarstrand 21, 118 20 Stockholm  |