Kommentarer Ny kommentar

Tävlingar

Mininovelltävling nr 63

2017-05-04 20:32 | Anmäl

Det var uppenbar ironi, försökte bara driva det lite längre.

2017-05-04 19:55 | Anmäl

Ja, det trodde jag var ganska tydligt med ett bidrag. =)
Och med min kommentar "helt otippat" hoppas jag det
skulle vara uppenbar ironi =)

Ha det så gott

2017-05-04 13:52 | Anmäl

Är det en fråga om lotteri när det bara är en möjlig utgång? Det kunde ju blivit blankröst också...Hursomhelst, ska fixa ny tråd.

2017-05-04 05:20 | Anmäl

Och lotten föll denna gång helt otippat på Martin. Ett stort grattis och vi väntar på temat för nästa omgång.

2017-05-03 06:36 | Anmäl

Finns plats för fler bidrag =)

Ni har hela dagen på er. Annars blir det lätt att ikväll utse en vinnare. Önskar er en fin dag. mvh Göran

2017-04-26 14:25 | Anmäl

Nu har första bidraget kommit in. Trevligt =)

2017-04-25 21:26 | Anmäl

Mitt vardagsfåniga bidrag:

Jag har verbal förmåga, men när någon plötsligt tilltalar mig blir jag ställd och överraskad. Detta har att göra med mitt ständiga grubbel och dagdrömmeri. Jag fördjupar med i en filosofisk tankegång eller en svit fantasibilder och försöker följa den genom alla dess vindlingar och sidogångar för att nå fram till en logisk slutpunkt. Om någon avbryter den processen så har mitt psyke i ett slag blivit tömt på allt. Det kan vara en synnerligen omskakande upplevelse. En gång var jag ensam i lägenheten och uppslukad av min inre retorik. Jag talade högt, jag gick fram och tillbaka, jag gestikulerade livligt. Detta med tilltagande hastighet desto mer involverad jag blev i mina tankar. Jag var blind och döv för omvärlden. Då nås jag oförhappandes av en ropad hälsning från min flickvän ute i hallen. Jag hade inte noterat att dörren låsts upp och hade således inte haft tid att bearbeta några intryck. Detta är vad som hände inom de följande sju sekunderna. Först skuttade jag till och släppte ifrån mig ett förvånat och förvånade gällt utrop som fick fåglarna i parkträden utanför att fly i skräck. Min kropp vred sig i luften och min högra hand, som jag hållit utsträckt i en befallande gest mot ett inbillat auditorium, slog in i en bokhylla, varpå jag släppte ifrån mig ett mer dämpat skrik av smärta. Samtidigt fortsatte min kropp i den ursprungliga rörelseriktningen, jag snubblade framåt, hamnade på en trasmatta som gled över det glatta golvet, vilket fick mig förlora balansen och falla ner på knä. Min färd upphörde först efter att mitt huvud hade kolliderat med ett värmeelement. Dock är jag ganska van vid sådana situationer och innan min flickvän hunnit hänga upp sina ytterkläder stod jag åter på fötter. Hon inträdde med ett bekymrat ansiktsuttryck.
”Vad sysslar du med?”
Jag låtsades gör ett par svikthopp.
”Motionerar. Det säger ju du att jag borde.”
”Och skriken?”
”Inga skrik. Gnisslande leder.”

2017-04-25 06:15 | Anmäl

Reglerna är som vanligt följande:

En tråd som denna skapas i forumet och döps till: Mininovelltävling.
Ett citat, vilket som helst, väljs ut som inspirationskälla av tävlingsarrangören.
Ni lägger in tävlingsbidragen i denna tråd.

Novellen/novellerna ska innehålla:
Minst 100 ord (Inte tecken!) och max 1000 ord (Inte tecken här heller utan ord).

Skrivtiden är en vecka. Därefter utses en ny vinnare av arrangören som med lottens hjälp avgör vem som vinner och får arrangera nästa tävlingsomgång.

Vinnaren presenteras i tråden och får sedan ÄRAN att arrangera nästa tävlingsomgång i en ny tråd som kallas "Mininovelltävling." (För enkelhetens skull kopieras reglerna.)

Fliten skall såklart belönas och ger med det en lott per novell, med det självklara kravet att novellerna måste vara olika.

Det inspirerande citatet får tolkas hursomhelst och behöver inte på något direkt sätt vara närvarande i tävlingsbidraget.

Bidragen får kommenteras fritt av andra. De som kommenterar behöver ej vara med i tävlingen, men bör namnge vems bidrag som kommenterats. Gäller alla!

Vi lär oss att kommentera och att bli kommenterad till texter som för många är rena hastverken då tidsramen är kort och pressad. Men det gör det hela mer intressant och sätter lite press på skribenten att skapa en historia som inte bara ska vara läsbar utan också ska kommenteras av andra.

Vi gör det såklart för att det är kul och för att vi vill lära oss, och det bästa av allt så är det helt valfritt!

Som vanligt tolkar vi citatet helt fritt ,men det är lite upplagt för en

rysare =) efter detta gulliga citat.

"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig."

//Nalle Puh

Bidragen ska vara inlämnade senast onsdagen den 3 maj kl. 19.30 Lycka till!

Kommentarer Skrivblock

Skriv en kommentar

Det blir mycket roligare som medlem. Det kostar inget och går på ett kick.

• Lägg till favoriter och bokmärken

• Rösta och kommentera

• Diskutera och dela skrivtips i forumet!

Registrera dig
banner_mindre

Visste du att...

...Robert Storm Petersen har sagt: "Jag har ofta tänkt att jag vill skriva en bok - nu tänker jag på det igen."

Boktipset

• 1 ♥
  • 2 ♥
  • 3 ♥
  • 4 ♥
  • 5 ♥

Dagarna utan Victor

"Året är 1998. Nittonåriga Hanna lämnar den lilla orten Surahammar och kommer som aupair till Stras…"

Kapitel 1 Förlag AB  |  Söder Mälarstrand 21, 118 20 Stockholm  |