Kommentarer Ny kommentar

Allmänt

Comeback

2017-08-03 16:34 | Anmäl

Ja, det är intressant att förlag kan säga så gång efter gång. Du skriver bra, riktigt bra, ditt språk är utmärkt, du kan berätta och dramatisera, du har känsla för det gripande och spännande, men tyvärr...

2017-08-03 16:20 | Anmäl

Refuseringar med guldkant.
Mina brukar ha sorgdito ...

(Välkommen tillbaka)

2017-08-03 09:32 | Anmäl

"Tack för ett riktigt bra manus. Du kommer att bli utgiven förr eller senare."

Så skrev lektören efter att han läst mitt senaste försök.

"Vi vill tacka dig för ett manus som vi, som du förstår, har läst med behållning. Du skriver väldigt fint och kan konsten att beröra läsaren. Vi vill gärna läsa fler manus från dig", skrev ett av förlagen samtidigt som de förklarade varför de ändå valde att tacka nej.

Jag har inte hängt här på Kapitel1 på ett antal år. Jobb, familj och annat kom emellan, men författeriet - eller försöket till det - har fått nytt liv och det har blivit två manus till förlagen på två år och nästa vecka påbörjar jag mitt tredje. Men eftersom ingen har nappat och det känns lite trist att de ska ligga där olästa så tänker jag att jag lägger ut dem här och kanske hittar de ytterligare några läsare.

Så nu har jag lagt ut mitt senaste manus på min sida till allmän beskådan för den som ev. vill läsa. Jag hoppas att formateringen är okej. Orkade inte lägga någon större kraft på den biten, men tror nog att era ögon ändå klarar av det.

Länken har ni här: http://www.kapitel1.se/chandler-b--/m-finns-bara-i-fantasin

Kommentarer Skrivblock

Skriv en kommentar

Det blir mycket roligare som medlem. Det kostar inget och går på ett kick.

• Lägg till favoriter och bokmärken

• Rösta och kommentera

• Diskutera och dela skrivtips i forumet!

Registrera dig
banner_mindre

Visste du att...

...du kan lägga till intressanta böcker i din boklista som du kan kika på senare. Klicka bara på hjärtat bredvid boken.

Boktipset

• 1 ♥
  • 2 ♥
  • 3 ♥
  • 4 ♥
  • 5 ♥

Viljornas kamp

"Den tjugoandre oktober, kl 12:21, exploderade en sprängladdning på huvudstadens stora plaza. En ti…"

Kapitel 1 Förlag AB  |  Söder Mälarstrand 21, 118 20 Stockholm  |