Kommentarer Ny kommentar

Allmänt

Vill du ha ditt bidrag bortplockat från Romanracet

2018-01-05 10:08 | Anmäl

Martin, nu har jag uppdaterat ditt bidrag så det står att man får kontakta författaren om man vill läsa mer.

Om det är någon mer som vill få sin bok bortplockad på liknande sätt - innehållet är borta men omslag och baksidestext är kvar och därmed alla kommentarer - hör av er till mig genom att skriva en kommentar på min privata sida - då får jag nämligen ett mejl om det.

Skriver du kommentaren här riskerar den försvinna eftersom jag bara är inne på Kapitel 1 ibland.

Kram Pia

2018-01-04 12:09 | Anmäl

Jag fick så många bra och utvecklande kommentarer på mitt bidrag i Romanracet så jag har inget emot att det ligger kvar. Det är ändå bara ett kapitel som ligger ute så blir man sugen att läsa mer får man köpa boken. ;)

2017-09-06 23:57 | Anmäl

Ja, vi kan göra så. Inte för att kapitlen är mycket att hurra för, men kommentarerna är som sagt intressanta.

Det jag minns av (det var ju ett tag sedan jag läste och kommenterade) första romanen i din svit så var det allmänt välskrivet och mycket i tiden, om man kan säga så om en handling som utspelar sig i det förflutna.

Som sagt, vill du ha respons så är det bara att säga till.

2017-08-28 12:56 | Anmäl

Kul att du frågar Martin.

Jag har utvecklats massvis som författare de senaste åren och tycker att jag skriver bättre och bättre. Kommentarerna jag fick på mina alster här på Kapitel 1 och alla goda råd på forumet var det som påbörjade min resa. Sedan har jag fortsatt genom att sluka böcker om skrivandet.

Jag skriver på sista delen i min historiska romance-serie. Och tanken är att jag ska redigera ihop alla delarna innan jag skickar till förlag. Jag kom ju 3:a respektive 2:a i Harper Collins författartävling så de var i alla fall intresserade av mig då, när tävlingen begavs.

Jag vill att det ska bli bra. Därför vill jag inte ge ut första boken förrän sista är klar.

Parallellt med det skriver jag på en barnbok tillsammans med min 8-åriga dotter.

Men jag är som sagt inte utgiven än, mer är i vissa novellsamlingar.

Hur går det själv med skrivandet?

Vill du att jag tar bort dina kapitel men lämnar kvar ett kapitel där det står att boken är bortplockad och att de får kontakta dig om de vill läsa? På så vis är kommentarerna kvar.

Kram Pia

2017-08-26 12:24 | Anmäl

Ja, det är en förståelig oro när sajten har haft tekniska bekymmer under en längre tid. Min bok är inte särskilt viktig (två ynkliga kapitel), men responsen är riktigt intressant. Inte minst den utförliga som du levererade. Den illustrerar tydligt vad som är fel, länge har varit fel och förmodligen alltid kommer att vara fel med mitt författarskap.

Hur har det gått med skrivandet sedan senast? Om respons önskas till något nytt så är jag fortfarande tillgänglig.

2017-08-26 12:16 | Anmäl

Jag har själv kvar 1 kapitel i min bok där det står att boken är bortplockad av det enkla skäl att jag då sparar alla kommentarer.

Kram Pia

2017-08-26 12:15 | Anmäl

Hej Martin, kul att det fortfarande är lite liv i den här sajten och att ni håller igång tävlingarna.

Varje person har sin egen bok under Romanracet, så det är upp till dig om du vill ha din kvar. Det är ingen annan som påverkas om jag plockar bort dig.

Jag har plockat bort mina egna böcker av det enkla skäl att Kapitel 1 är lite svajigt kvalitetsmässigt och har varit så under lång tid.

Jag är lite orolig att den en dag ska gå ned för räkning helt så jag inte kommer åt min profil längre.

Och eftersom jag förhoppningsvis blir utgiven så småningom så vill jag plocka bort det jag lagt ut här redan nu.

Återkom hur du vill göra.

Kram Pia

2017-08-26 12:11 | Anmäl

Och mitt bidrag var med i Romanracet 2013.

Hallå, Pia! Hur står det till? Inte för att det gör särskilt mycket, men du kan ta bort mitt bidrag om du vill ta bort boken som helhet.

Jag är också admin för poesitävlingen när temat var kärlek. Tävlingsboken hittar du under min profil. Samma sak där - säg till mig om du vill att jag ska ta bort din dikt från sajten.

Kram Pia

2017-08-26 11:57 | Anmäl

Romanracet hölls här på Kapitel 1 åren 2013 och 2014.

Om du som var med och tävlade vill ha ditt bidrag bortplockat - säg till mig som är admin. Du hittar mina kontaktuppgifter på min hemsida:

www.pialerigon.se

Romanracet hittar du här:
http://www.kapitel1.se/romanracet-2013
http://www.kapitel1.se/romanracet-2014

Kram Pia

Kommentarer Skrivblock

Skriv en kommentar

Det blir mycket roligare som medlem. Det kostar inget och går på ett kick.

• Lägg till favoriter och bokmärken

• Rösta och kommentera

• Diskutera och dela skrivtips i forumet!

Registrera dig
banner_mindre

Visste du att...

...

Boktipset

• 1 ♥
  • 2 ♥
  • 3 ♥
  • 4 ♥
  • 5 ♥

I den ensammaste av världar

"Många tror på Gud. Många tror på Allah. Många tror på Ganesha. Men hur många tror på Tomten? På ri…"

Kapitel 1 Förlag AB  |  Söder Mälarstrand 21, 118 20 Stockholm  |