Kommentarer Ny kommentar

Allmänt

Rörande färg som torkar

2017-10-06 22:25 | Anmäl

När det gäller konstnärer kan det vara en viktig del i en konstart (även till vardags kan det ha både charm och nytta).

2017-10-06 13:33 | Anmäl

En del talesätt har charm och hög sanningshalt. Andra är i behov av revidering. Frasen "lika spännande som att se färg torka" betecknar något ytterst tråkigt. Detta innehåll vill jag ändra. Jag har fått flera fönster renoverade i min bostad, vilket bland annat inneburit att jag fått måla fönsterkarmar (två lager vitt på insidan, två lager rött på utsidan och ibland mer än så). Det är höst med återkommande molnighet och regnrusk. Man får verkligen planera målandet och noggrant notera väderleksrapporterna, som inte alltid är tillförlitliga. Färgen tar mellan en och tre timmar att torka ordentligt och hotfullt mörkgrå moln kan synnerligen fördystra den perioden. Flera gånger har jag gått fram och tillbaka, inspekterande himlen, inspekterande färgen, försiktigt prövande den med fingertopparna, undrande över luftfuktigheten och gått fram och tillbaka ännu mera. Så att se på färg som torkar kan vara riktigt spännande och rentav nervpåfrestande.

Kommentarer Skrivblock

Skriv en kommentar

Det blir mycket roligare som medlem. Det kostar inget och går på ett kick.

• Lägg till favoriter och bokmärken

• Rösta och kommentera

• Diskutera och dela skrivtips i forumet!

Registrera dig
banner_mindre

Visste du att...

...Jules Renard har sagt: "Talang, det är inte att skriva ner en tanke, det är att skriva ner trehundra."

Boktipset

• 1 ♥
  • 2 ♥
  • 3 ♥
  • 4 ♥
  • 5 ♥

Val

"Fanny går fram och tillbaka över köksgolvet och hennes stora ögon lyser av rädsla. Ord efter ord k…"

Kapitel 1 Förlag AB  |  Söder Mälarstrand 21, 118 20 Stockholm  |