Kommentarer Ny kommentar

Allmänt

Visst finns det prinsar men inte i Nigeria

2017-11-22 19:41 | Anmäl

Hej Bosse! Ser att du fortfarande gömmer dig bakom din fluga, Attans!
Ja, han tror verkligen på den och det känns jättebra.

2017-11-22 18:56 | Anmäl

Ser att boken blivit utgiven som pocket - i papper.
Extra grattis.
En sida till har alltså ökat utgivningen, tidigare var det väl "bara" e-böcker.
Tommy måste verkligen tro på dina prinsar även om de inte finns i Nigeria.

2017-11-22 18:28 | Anmäl

Hej Ulla!
(Vi är förlagskollegor)

2017-11-22 16:00 | Anmäl

Hej kära vänner! Det är en evighet sedan jag var inne på den här sidan, men det betyder inte att jag glömt er. Alla ni ”nykomlingar”, ni ska veta hur mycket den här sidan betytt för mig. För många år sedan, kan det ha varit runt 2007?, startades en romantävling under ledning av Aftonbladet och Kapitel 1. Jag hade ett manus, Jungfruns döttrar, som legat i byrålådan i massor av år efter måååånga omarbetningar. Tävlingen fick mig att plocka fram manuset, redigera ännu en gång och slänga mig ut i smeten. Inte för att jag vann, (det gjorde Sara Lövenstam), men under tävlingens gång fick jag över 3000 kommentarer! Detta betydde oerhört mycket för mig. Att någon läste min text och inte bara gillade den utan kom med konstruktiva synpunkter. Dessutom fick jag kontakt med en medlem som var suverän på noveller, skrivarkatten Alex, och hon blev min skrivarkompis i vått och torrt. Utan varandra tror jag inte vi varit där vi är i dag. Man behöver någon som vågar vara ärlig, Som vågar säga till när det inte känns bra. Så tack älskade Alex.
Sedan har jag haft den otroliga turen att få ytterligare en skrivarkompis, Tommy Sjöholm, som jag träffat tack vare Kapitel 1. Han är i dag min käraste vän och bäste kritiker och han ska i dagarna ge ut min tredje bok Visst finns det prinsar, men inte i Nigeria, på sitt eget förlag En sida till. Vill ni se vad den handlar om, så gå gärna in på min FB-sida!

Kommentarer Skrivblock

Skriv en kommentar

Det blir mycket roligare som medlem. Det kostar inget och går på ett kick.

• Lägg till favoriter och bokmärken

• Rösta och kommentera

• Diskutera och dela skrivtips i forumet!

Registrera dig
banner_mindre

Visste du att...

...Arnljot Eggen har sagt: "Man måste skriva en hel del för att förstå vad man inte ska skriva."

Boktipset

• 1 ♥
  • 2 ♥
  • 3 ♥
  • 4 ♥
  • 5 ♥

Änglatårar

"En mörk novell med temat döden, om en ung man som berättar om dagen då hans älskade förföll.…"

Kapitel 1 Förlag AB  |  Söder Mälarstrand 21, 118 20 Stockholm  |