Kommentarer Ny kommentar

Allmänt

Manus i byrålådan

2017-11-30 06:52 | Anmäl

Mina 3 romaner ligger och skvalpar i "molnet" förutom den bok jag håller på med nu som ligger här på K1. Tyvärr får den inte många läsningar och inte en enda kommentar, vilket jag tycker är skit, så kom igen!!

2017-11-29 23:24 | Anmäl

Oj, tack Bosse!

2017-11-28 14:59 | Anmäl

Jag kan förresten rekommendera Anitas, "Breven från Ecuador".

2017-11-28 14:55 | Anmäl

(Tack - det har funnits novellskrivare på K1 som är flera klasser bättre men tyvärr verkar de ha försvunnit)

(Bosse Oas - som funderar på att låta bli att låta bli ... men för tillfället har jag nästan stängt för nya idéer efter Drömmaren som blev den längsta hittills)

PS: Det är ofta en lisa för själen (hm ...) att skriva en berättelse och ha den i tankarna. Så att skriva för sig själv är egentligen det viktigaste, resten är en bonus.

2017-11-28 01:25 | Anmäl

Bosse Söderlund, som en av de bästa författarna här på sajten får du absolut INTE försöka låta bli att skriva!

2017-11-27 22:04 | Anmäl

Hm, 22 (o)färdiga.
Åtta utgivna som e-böcker,
Fast papper tycks det aldrig bli,
Skriver mest för att jag inte kan låta bli. Fast jag försöker ... att låta bli.

2017-11-27 15:19 | Anmäl

Jag har elva "färdiga" böcker i min bokhylla.
Två har jag själv sänt in till förlag.
Ett kom ett förlag och frågade om de fick ge ut, som e-bok

Den boken har jag dragit tillbaka.
NÅGON hjälp med PR tycker jag man kan få från ett förlag, som trots allt tar en del av pengarna för försäljning och utlåning.

Så, jag skriver för mig själv :)

Det är egentligen inte så dumt, för då kan jag skriva mer istället för att redigera om och om och om mina gamla berättelser!

Jag tycker mer om att skriva än att redigera :)

2017-11-26 23:18 | Anmäl

Att skriva för sig själv och för att det är roligt är gott nog. Det blir lite som terapi, helt plötsligt ser man saker i ett annat, och kanske klarare, ljus.

Jag har massor av texter som ligger i skrivbordslådan, och där ska de få fortsätta att ligga. Det mesta är skräp, men ibland får jag för mig att titta igenom det och se om något kan ändras eller bättras på. Sen åker de ner i lådan igen, såvida de inte hamnar här på kapitel1. Jag tvivlar starkt på att något någonsin blir publicerat, men det där med självpublicering låter lockande. Vet inte riktigt hur jag ska gå till väga -- kanske någon här på sidan kan tipsa?

Den där elaka självkritikern ska du och vi alldeles strunta i. Han har säker förstört många duktiga blivande författare. Ut med honom!

2017-11-26 21:45 | Anmäl

Det har blivit en hel del manus och en hel del refuseringar. Och nog känner jag det kreativa tvånget också. Jag fortsätter att skicka in, fast utan större hopp. Om du skriver romaner, vilket jag inte gör, så har du åtminstone större chanser än mig.

2017-11-24 10:09 | Anmäl

Riktigt bra! 6 stycken manus som är klara.
Tycker du ska vara : Göra:

* Stollt!
* Skit i självkretiken.
* Ge inte upp.
* Fortsätt att njut medan du skriver.
Har inte heller gett ut böcker men skriver för att det är så galet kul.

* I byrålådan kan inga andra läsa dem.

1. Fortsätt att skicka till förlagen.

Finns många historer om de ff som är utgivna idag, höll på i 10 år med lika många böcker innan de fick napp.

2. Självutgivning är de allt fler som kör och inte längre illa sett av förlagen längre, utan snarare att de ser ett driv.
Inte så dyrt heller. Hört några som gav ut själva och pga det så fick förlagen syn på dem.

Lycka till. /G

2017-11-23 21:06 | Anmäl

Finns det fler som känner samma som jag?

Ju fler manus jag producerar ju mer osannolikt känns det att någonsin få något utgivet. Så till den grad att jag knappt skickar iväg mina manus.

Är uppe i sex romanmanus nu, varav två har blivit inskickade.

Troligtvis är det självkritiken som spökar för mycket.

Kanske skriver jag bara för mig själv. Och nog är inte det fy skam. Jag har ett kreativt tvång i mig som åtminstone blir tillfredställt. För stunden.

Kommentarer Skrivblock

Skriv en kommentar

Det blir mycket roligare som medlem. Det kostar inget och går på ett kick.

• Lägg till favoriter och bokmärken

• Rösta och kommentera

• Diskutera och dela skrivtips i forumet!

Registrera dig
banner_mindre

Visste du att...

...registrerade medlemmar kan sätta ett bokmärke i varje bok? Klicka bara en gång i vänstermarginalen när du läser boken!

Boktipset

• 1 ♥
  • 2 ♥
  • 3 ♥
  • 4 ♥
  • 5 ♥

Darien

"Fantasyromanen Darien tävlade i Bok-SM 2009 och röstades fram till en framskjuten placering. 9:de…"

Kapitel 1 Förlag AB  |  Söder Mälarstrand 21, 118 20 Stockholm  |