Kommentarer Ny kommentar

Allmänt

Önskar alla gott nytt skrivarår!

2018-03-23 09:44 | Anmäl

Upp.

2018-03-20 09:58 | Anmäl

Upp.

2018-03-04 09:56 | Anmäl

Önskar också Jens och alla andra här ett fint skrivår -18!

Tror jag blev medlem någon gång runt 2009-11 första gången. Har haft flera K1-liv och bytt profil några gånger och samtidigt som aktiviteten gått upp och ned. (Ofta upp.) Numer är det "Författare på FB" jag tittar in på ibland och besöken här har blivit alltmer sällsynta. Orsaken är väl den minskade aktiviteten här och att livet och min tillgängliga tid ändrats.

Känner som Dylan lite nostalgi över den tidigare vildsinta kreativiteten och skrivaktiviteten som huserade här och det vore härligt om den kom åter.

Det var ett antal månader sedan jag tittade in senast. Men idag har jag bidragit till förnyelsen på K1 genom att ändra ett "10" till "tio" i en scen i materialet ur mitt nuvarande projekt "Dödsrikets gud" - så nu kan alla läsa om alltihop ... :)

Vore roligt om energin kom tillbaka och K1 gick en ny storhetstid till mötes så att vi alla och en svärm nya drogs hit som skrivarflugor till en komocka.

Litteraturen ska vara frän!

Jan alias "Axel"

2018-03-02 23:12 | Anmäl

Gott nytt skrivarår på dig oxå Jens!
Tittar in nån gång ibland. Har tyvärr för många andra projekt för att orka engagera mig som förr om åren.

Minns med glädje, och en del sorger, hur galet aktivt, kreativt, och VILDSINT det var här förr. Kanske kommer en ny storhetstid. Vem vet? Vi kan alltid hoppas =)

2018-02-20 23:20 | Anmäl

Oj. Grattis till Kapitel 1.

Kram Pia

2018-02-20 21:29 | Anmäl

Hej Pia, såg du gjorde reklam för den på FB.
Något man helt klart måste ta tid att läsa =)

2018-02-20 19:54 | Anmäl

Jag är tillbaka, la in en novell idag. En grymtning i fullmånens sken. Inget för mörkrädda...

2018-02-20 16:12 | Anmäl

Jag är ny här 8)Tjopp!

2018-02-06 12:50 | Anmäl

Hej på er.
Först och främst så får jag be om ursäkt. Jag missade att jag blev den glada vinnaren av mininovelltävlingen för några veckor sedan.
Jag är bara inne sporadiskt eftersom det inte händer så mycket här längre.
Jag minns de glada dagarna när vi hade Wordbattle och alla andra tävlingar. Det var också så att vi här nere i Skåne träffades några gånger och käkade gott och snackade om vårt skrivande.
Just nu håller jag på att redigera en av mina böcker, faktiskt den jag hade med i vårt Romanrace en gång. Har alltså inte kommit längre...
Efter en del separationer och annat trassel så är jag på G igen.
Skulle vara roligt om K1 kom igång igen. då skulle jag nog vara här inne betydligt oftare. Jens har skrivit till Ledningen så förhoppningsvis händer det något.

Ha det gott allihopa och låt tangentbordet glöda.
Johnny.

2018-01-22 19:53 | Anmäl

Trevligt med återvändare som hittar tillbaka till Kapitel1. Trevligt för oss nyingar =)

2018-01-22 15:08 | Anmäl

Hej. Tittade faktiskt in i går för att meddela om min blogg angående mitt vardagsliv på Mallorca. Skulle även uppdatera profil, tog bort gamla bilden men lyckades inte få in någon ny!? Ja, en ny novelltävling eller annat spännande kunde kanske få sajten att vakna till liv igen som "på den gamla goda tiden". Ja, jösses, vad man hängde här förr och var med i alla möjliga och omöjliga små tävlingar. Det var tider det. Kanske en nystart med mer information på t ex FB skulle få fart på alla skrivsugna blivande och även etablerade författare - varav många härstammar härifrån!! Här skiner solen med 20 graders värme ... tyvärr sitter jag inne och jobbar till klockan 5, sedan blir det promenad längs stranden för lite D-vitaminer som är gratis här - nästan året om. Ha det så bra alla.

2018-01-22 15:01 | Anmäl

Försenat gott nytt från mig med. Medlem sedan.. minns-inte-men-innan-2011 iaf. Dock varit låg aktivitet från min sida här för att jag ju skriver på norska. Lite svårt att få många kommentarer och hjälp när man inte skriver svensk, och så är det ju :)

Värkligeten kom i kapp med mig och kraften försvann pga jobbigt privat och jobb ett tag, men nu känns det som vår i sinnet när det kommer till skrivandet igen.

2018-01-06 20:08 | Anmäl

Jag kikar in här ibland, men det var länge sedan jag skrev någon ny novell.

Skulle vara trevligt om Månadens Novell-tävling kunde komma igång igen. Det kanske skulle öka aktiviteten och inspirationen för många.

2018-01-04 10:01 | Anmäl

Anita skrev: "Kommer mininovelltävlingeN att fortsätta under år 2018? Den är bra som övning, med tidspressen på bara en vecka. Kan gärna göras lite längre än bara max. 1000 ord, eller vad tycker ni andra?"

Jag hoppas vi fortsätter och att vi gärna får skriva mer än 1000 ord (jag har fuskat).

Johnny Ekström vann senast så det är väl bara att dra igång?

2018-01-03 21:16 | Anmäl

Tack Anita för det varma välkomnandet, och för att du tagit dig tid att kolla in det jag skriver på! Och för de fina ord du skriver om mina försök att få ner mina historier på pränt r lagits på. Hela berättelsen finns vagt i huvudet, men det är först när jag skriver ner den i ord som jag lär känna mina barn på djupet... Helt fascinerande - och jag som egentligen inte har tid, jag jobbar ju heltid. Men den här berättelsen skriker på mig att ta mig tid. Ska som sagt var gå in och kolla på dina texter när jag ändå måste ta en paus från tangentbordet! Tack igen!

2018-01-03 19:46 | Anmäl

Monica L, välkommen tillbaka. Vi får bara hoppas att vi frotterar oss med framtida storsäljande författare. Jag läste lite av ditt - du skriver så bra att du kanske själv blir en av dem.

F.ö. hoppas jag som alla andra att den här sajten tar sig igen, och ju fler som är med, ju bättre är väl den chansen. Hoppas jag. Så räkna med mig, jag hänger med ett tag till.

Kommer mininovelltävlingeN att fortsätta under år 2018? Den är bra som övning, med tidspressen på bara en vecka. Kan gärna göras lite längre än bara max. 1000 ord, eller vad tycker ni andra?

GOTT NYTT PRODUKTIVT ÅR!

2018-01-03 15:49 | Anmäl

Gott nytt skrivaår själv :-) Kul att se att det finns åtminstone en handfull aktiva här! Kanske frotterar jag mig rent ut av med framtida storsäljande romanförfattare :-)

2018-01-02 14:18 | Anmäl

Vad kul att se lite livstecken här! Var lite oroad av utsikten att jag var ensam här när jag såg att mycket på siten inte har uppdaterats på flera år. Hoppas det är fler som hittar hit igen! I alla fall de som liksom jag brukade hänga här för några år sedan och har kommit tillbaka :-)

2018-01-02 12:23 | Anmäl

Har själv lite för många idéer som jag vill realisera i romanform, kan inte bestämma mig vilken jag ska ta. Därför gillar jag mininovell-"tävlingen" här, en trevlig skrivövning, lite som motion. Jag skriver mest när jag har mycket att göra. Under jul och nyår har det inte blivit något skrivet alls, trots oändligt mycket tillgänglig tid.

2018-01-02 10:12 | Anmäl

Tack, POA. Fast jag tycker mig ha sett att Göran också kommenterat dina texter.

Kommentarer Skrivblock

Skriv en kommentar

Det blir mycket roligare som medlem. Det kostar inget och går på ett kick.

• Lägg till favoriter och bokmärken

• Rösta och kommentera

• Diskutera och dela skrivtips i forumet!

Registrera dig
banner_mindre

Visste du att...

...Jules Renard har sagt: "Talang, det är inte att skriva ner en tanke, det är att skriva ner trehundra."

Boktipset

• 1 ♥
  • 2 ♥
  • 3 ♥
  • 4 ♥
  • 5 ♥

Samtal runt de osynliga

"Denna novell samling handlar om vanliga människor, människor ni säkert mött men inte sett, kanske…"

Kapitel 1 Förlag AB  |  Söder Mälarstrand 21, 118 20 Stockholm  |