Kommentarer Ny kommentar

Tävlingar

Mininovelltävling nr 106

2018-05-11 09:44 | Anmäl

Vinnaren är Bo. Ett stort grattis =)
Ha de fint!

2018-05-09 06:37 | Anmäl

Ja det fina vädret sabbar en hel del. men borde vara förbjudet att jobba och vara inomhus dagar som dessa.

Tack för ditt bidrag =)

2018-05-07 10:02 | Anmäl

Det fina vädret sabbade hela min skrivarplanering. Kan visa mitt första utkast som jag ändå tänkt kasta bort. Skulle kunna hashtaggas #transparens #skrivarprocessen #fail :D

--- utkast som åker i sopkorgen ----

Jag har ett problem. Jag älskar råbiff men vågar inte äta den av rädsla för EHEC-infektioner. Bakterien kan finnas på köttets yta och när det mals ner blandas den in i allt kött. Jag känner ingen som infekteras av bakterien men jag har läst om vad som kan följa i dess spår, sjukdom och i värsta fall död. En plågsam död. Jag vågar heller inte äta råa ostron eller böngroddar. De senare kan härbärgera salmonella. Inte ens torra bönor är säkra, salmonellabakterien kan leva i mer än tre år på bönans torra yta. Jag hade en kollega som blev sjuk på en tjänsteresa, alla trodde att han var bakfull, det var han inte, han hade salmonella och blev inlagd och sjukskriven i veckor. Jag åker heller inte tunnelbana. Det kostar mig mer än fyrtio minuter i extra resväg varje dag. Om det skulle börja brinna nere i en tunnel har ingen en chans, röken kommer att döda alla.
---

2018-05-07 09:16 | Anmäl

Påminner om tvävlingen där temat är Våra tvivel är förrädare som gör att vi förlorar det goda vi ofta skulle kunna vinna.”

– William Shakespeare

Deadline 9 maj.

Annars är det helt rätt av er att kanske vara ute i solen istället för inne på skrivarkammaren. =)

ha de fint

2018-05-02 09:54 | Anmäl

Temat blir:

” Våra tvivel är förrädare som gör att vi förlorar det goda vi ofta skulle kunna vinna.”

– William Shakespeare

Och som vanligt får ämnet tolkas hursomhelst och behöver inte på något direkt sätt vara närvarande i tävlingsbidraget.

Bidragen ska vara inlämnade senast onsdagen den 9 maj kl. 20.00. Lycka till! :)

Regler:

En tråd skapas i forumet som döps till: Mininovelltävling.

Ett citat, en fras eller ett enda nyckelord väljs som inspirationskälla.
Bidragen läggs i den här tråden.

Novellen/novellerna ska innehålla mellan 100 och max 2000 ord (Inte tecken utan ord).

Skrivtiden är en vecka. Därefter lottar arrangören fram vem som vinner och får arrangera nästa omgång.

Vinnaren presenteras i tråden och får sedan ÄRAN att arrangera nästa omgång i en ny tråd som kallas "Mininovelltävling nr x"
(Kopiera gärna reglerna.)

Fliten skall belönas och ger med det en lott per novell, med det självklara kravet att novellerna måste vara olika.

Inspirationskällan får tolkas hursomhelst och behöver inte på något direkt sätt vara närvarande i tävlingsbidraget.

Bidragen får kommenteras fritt av andra. De som kommenterar behöver ej vara med i tävlingen, men bör namnge vems bidrag som kommenterats. Gäller alla!

Vi lär oss att kommentera och att bli kommenterad till texter skrivna under kort och pressad tidsram. Det gör det hela mer intressant och sätter press på skribenten att skapa en historia som inte bara ska vara läsbar utan också ska kommenteras av andra.

Vi gör det såklart för att det är kul och för att vi vill lära oss och det bästa av allt är att det är helt valfritt!

Kommentarer Skrivblock

Skriv en kommentar

Det blir mycket roligare som medlem. Det kostar inget och går på ett kick.

• Lägg till favoriter och bokmärken

• Rösta och kommentera

• Diskutera och dela skrivtips i forumet!

Registrera dig
banner_mindre

Visste du att...

...SHIFT+ENTER ger enkelt radbrott när du formaterar din bok.

Boktipset

• 1 ♥
  • 2 ♥
  • 3 ♥
  • 4 ♥
  • 5 ♥

En smak av frihet

"Nora tittade ut genom fönstret på tåget hon insåg att hon hade så mycket att vara glad över i live…"

Kapitel 1 Förlag AB  |  Söder Mälarstrand 21, 118 20 Stockholm  |